Member details

SATC

SATC
SATC (38333)
Join

Sort by: -Old first- | New first

14 Jul, 20:30
‘Hey, hij draait hier ook!’, gilde ik een maand geleden uit, midden in de straten van Istanbul, ’We kunnen...oh nee, heb mijn beste vriendin in Nederland belooft!’

Boven de bioscoop prijkt een grote poster met vier modieuze dames erop; de blonde, de brunette, de rooie en de sexbom.
Dames die ons zes jaar lang ons gekluisterd hielden aan de tvbuis met hun liefdes- en sexleven en de jaren daarna in talloze herhalingen waar ze het dunnetjes over deden. Nu, 10 jaar later na de eerste aflevering, ben ik blij om op mijn citytrip in een vreemde stad wat bekende gezichten te zien.

Mijn reispartner kijkt mij hoofdschuddend aan.
‘Jullie zijn me ook een stelletje!’
En dat is ook zo!
Oké, in het echte leven ik heb er dan geen drie naast me lopen. Gezelschapsdieren (lees: feestbeesten!) heb ik genoeg om me heen. Mensen komen en gaan in je leven. De één slechts in een oogwenk, de ander loopt bijna levenslang naast je. En daartussen in zitten er één of wel meerdere waarmee je alle emoties mee kan delen.

Vriendinnen hebben we allemaal in alle soorten en maten. Ze hebben één ding gemeen: ze geven je het gevoel dat je nooit en nimmer alleen op de wereld bent.
Genieten samen met je de hoogtepunten van vreugde, staan pal naast wanneer je moet zien overleven door diepe dalen. Vertrouwen, humor, verdriet, kwaadheid maar vooral liefde. Ik geloof er ook in dat iedereen een soulmate op deze aardbol heeft lopen

De serie heeft toentertijd een nieuw licht laten schijnen op ons vrouw-zijn.
Nee, leeftijd zegt niks over de vervaldatum.
Nee, een vibrator is eerder een verrijking dan een afbreuk voor je (solo)sexleven.
En nee, gelukkig ben ik niet de enige onzekere twijfelkut die vaak genoeg zich afvraagt wanneer Mister Right eens komt opdagen.
Elke aflevering was weer een bron van herkenning: of we zaten onderling te lang aan de telefoon om de hele boel te analyseren. Of er was wat voorgevallen en één van de personages in een soortgelijke situatie zat.

Een maand later vervloekt deze lieve beste vriendin van me dat ik ten tijde van de première van ‘Sex and the city’ aan de andere kant van Europa zat. Ik op mijn beurt vertelde haar liefdevol dat ik ^&*^*# baalde omdat we nog twee weken moesten wachten dankzij haar tentamens. 
Maar eindelijk was het moment aangebroken dat wij plaatsnamen in de bioscoopstoelen.
Carrie, Charlotte, Miranda en Samantha vertolkten op het grote scherm bijna 2 uur lang wat elke vrouw aan basis in haar vriendschappenpakket moet hebben.
Do I need to say more? Nope. Just be yourself and enjoy life like it is.

Subject Started by  Replies   Last 
Mieke
597 today, 16:29
Maaike :winkkiss:
3 today, 13:39
Fleur
1378 Monday, 17:49
Von
151 Monday, 10:57
Anne-Marie (OP VAKANTIE)
140 Sunday, 21:47
Isabelle